Sebastien Ogier A Japán Rally után szóvá tette a Rally1 autók szélvédőinek párásodására, amely jelentősen befolyásolta a világbajnokság versenyzőinek látási viszonyait Japánban.
A párásodó szélvédők fontos beszédtámává váltak pénteken, amikor özönvíz nehezítette a versenyzők dolgát. A probléma sokkal súlyosabban érintette Rally1 autókat, a Rally2-es autók esetében ilyen probléma nem fordult elő.
Ogier és több Rally1 versenyző is érintett volt. Az M-Sportnál versenyző Ott Tanakja járt a legrosszabbul, ő az ülésben előredőlve, már-már guggolva próbált átlátni a szélvédőn. Amúgy a 2019-es világbajnok jövőre visszatér a Hyundaihoz, de bízik benne, hogy az M-Sport képes lesz találni olyan versenyzőt, akivel ismét a sikerek útjára lép.
A párásodást először Sébastien Ogier tette szóvá, később azonban csatlakozott hozzá Cyril Abiteboul.
Ogie, a nyolcszoros világbajnok elfogadhatatlannak tartotta, hogy a rendkívül drága Rally1-es autókban ilyen problémák adódhatnak.
Amikor arról kérdezték, hogy a klíma hozzájárulhat-e a probléma megoldásához, arra lényegében nemleges választ adott.
„Elképesztő, hogy nem vagyunk képesek megoldani egy ilyen problémát, ilyen drága autók esetében ez nem fordulhatna elő”, mondta a Hyundai Motorsport csapatfőnöke a motorsport.com oldalnak.
„Az autó minden részét igyekszünk tökéletesre fejleszteni, és mégis vannak területek, amikkel probléma adódhat. Lehet, hogy többet kellene költeni a technológiai megoldásokra és kevesebbet az aerodinamikára. Ez a helyzet kínos, és nem elfogadható.”
„Tudjuk, hogy ez nem egy szokványos autó és rengeteget költenek a fejlesztésére, mégis ilyen banális problémák adódnak. Lehet, többet kellene költenünk a technológia megoldásokra és kevesebbet az aerodinamikára. Ez a helyzet kínos, és nem túl jó PR a Rally1 autók számára. ”
Az FIA sportigazgatója, Andrew Wheately biztos benne, hogy a csapatok a gyártókkal karöltve megoldják a problémát a jövőben. Nem hiszem, hogy ez mégegyszer elő fog fordulni a jövőben!