1044. Budapest, Garam u. 3.

Tel: +36 30 22 32 302 +36 30 96 86 518 +36 20 23 62 640

info@pilisautouveg.hu

Hétfő-csütörtök: 8:00-16:30 Péntek: 8:00-15:00

Hétfő-csütörtök 8:00-16:30 Péntek: 8:00-15:00
1044. Budapest, Garam u. 3.

Hyundai: holografikus szélvédő – Az autózás jövője

Hyundai: holografikus szélvédő – Az autózás jövője

 

A Hyundai Mobis és a német Zeiss vállalat közös munkával egy új szélvédő technológiát fejleszt, amely a hagyományos HUD (head-up display) megoldásokat új szintre emeli. A partnerség célja, hogy a jármű szélvédőjét átlátszó kijelzőként használva különféle vezetési információkat, szórakoztató tartalmakat, például videókat és játékokat jelenítsenek meg, amelyek a sofőr és az utasok számára egyaránt élvezhetők. A projekt hivatalosan is elindult a Hyundai Mobis Yongin városában található műszaki kutatóközpontjában, Dél-Koreában.

Új szintre emeli a vezetési élményt

Az új holografikus HUD (head-up display) technológia jelentősen különbözik a korábbi HUD rendszerektől, amelyek többnyire csak alapvető információkat, például sebességet, navigációs irányokat és sebességkorlátozásokat tudtak megjeleníteni. Az új fejlesztés kiterjedtebb információs felületet biztosít, amely a vezető mellett az utasok számára is hozzáférést nyújt különböző tartalmakhoz, ezáltal szélesebb lehetőségeket kínál és közvetlenül a szélvédőn nyújt vizuális élményt.

A holografikus kijelző egyik legfontosabb előnye, hogy növeli a vezetés biztonságát. Mivel a sofőr minden szükséges információt a szélvédőn lát, minimálisra csökken az az idő, amíg más irányba néz és így nem veszi le a szemét az útról. Ez az újítás jelentős átalakulást hozhat az autók belső dizájnjában is, hiszen eltüntetheti a műszerfalra szerelt kijelzőket, így az utastér modern és tágasabb hatást kelthet.

Szoros technológiai együttműködés a sorozatgyártás elindításáért

A Hyundai Mobis és a Zeiss célja, hogy az új holografikus HUD rendszer 2027-től sorozatgyártásra kerülhessen, így rövid időn belül a mindennapi autózás része lehet. Az Omdia Research piackutató vállalat szerint a holografikus HUD piaca 2030-ra várhatóan mintegy 7 millió darabra nőhet, amely egy új trendet jelent az autóiparban a szélvédők piacán.

Az átlátszó kijelző technológia titka

A Zeiss és a Hyundai Mobis együttműködése a multifunkcionális „okos üveg” technológiára épít, amely lehetővé teszi a nagyméretű holografikus megjelenítéseket és kamerarendszerek alkalmazását átlátszó közegben. A Hyundai Mobis a rendszer fejlesztéséért és a projektor előállításáért felelős, amely kulcsfontosságú szerepet játszik a holografikus HUD működésében. A projektor olyan eszköz, amely videókat és képeket vetít ki a szélvédőre különböző lencsék és tükröző rétegek segítségével. Ehhez szükség van a technológia méretbeli csökkentésére, zajcsökkentésre és optimális hőkezelési megoldásokra is, hogy személyautókban is alkalmazható legyen.

A Zeiss különleges optikai megoldásai a kijelzőhöz szükséges holografikus technológiai elemeket biztosítják. Ez a rendkívül vékony, mindössze 0,1 mm-es fólia a projektor által kibocsátott fény hatására különböző mintákat, alakzatokat hoz létre, amelyek videókként és képekként jelennek meg a szélvédőn.

A jövő holografikus szélvédői

Az új technológia fejlesztése már előrehaladott állapotban van: a két cég egy hónappal ezelőtt készítette el az első prototípust, amelyet hazai autógyártóknak mutattak be. A Hyundai és a Zeiss együttműködése forradalmi újítás lehet az autózásban, hiszen olyan technológiát hoznak létre, amely az eddigi HUD rendszereket meghaladva új még nagyobb élményt és kényelmet nyújt a vezetők és utasok számára egyaránt.

Spread the love