Az a vállalat, amely a telefonodat is gyártja, úgy gondolja, hogy a jövőben több időt fogunk tölteni az autó szélvédőjét, mint képernyőt bámulva.
Az Apple szabadalmat kért egy olyan eszközre, amely lehetővé tenné egy autó teljes szélvédőjének és ablakainak átlátszó kijelzővé alakítását, lehetővé téve az autógyártóknak, hogy közvetlenül a vezető látóterébe vetítsék a kiterjesztett valóság információit. A rendszer „az autó egy vagy több átlátszó felületén működne” – áll a szabadalmi kérelemben. Tehát potenciálisan az autó minden ablakát egy kiterjesztett valóság felületté alakíthatná át.
Lehetőségek a biztonságtól a reklámozásig
Az Apple úgy gondolja, hogy ezt használhatnák a sebesség megjelenítésére, útmutatások adására és azoknak a „környezeti objektumoknak az észlelésére, amelyek közvetlenül nem láthatóak”.
Könnyen belátható, hogy ez biztonságosabbá teheti a vezetést a jövőben. Segíthet azonosítani azokat az autókat vagy gyalogosokat, akiket az érzékelők még akkor is észlelnek, ha a forgalom vagy egyéb zavaró tényezők miatt, nem láthatók Az Apple kérelme azt is tartalmazza, hogy a kijelző „elrejtheti vagy kicserélheti” a környezet objektumain megjelenített tartalmat. Tehát mindenből reklám lehet.
Mások is eljátszadoztak ezzel az ötlettel
Nem először látjuk ezt az ötletet. A BMW az év elején bemutatta okos i Vision Dee koncepcióját – egy tervezési tanulmányt, amely bemutatja a BMW márkájú autók lehetséges jövőbeli irányát. Megjeleníthet egy kiterjesztett valóság felületet az üvegen az autóban tartózkodók számára, egy másikat pedig az autón kívül tartózkodók számára.
Tehát láthatod az útmutatásokat az autóban, míg az autón kívüliek láthatják, hogy az avatarod vezeti az autót. Dee is képes beszélni.
Sok szabadalmi kérelem itt véget is ér
Persze az is tény, hogy a vállalatok rendszeresen szabadalmaztatnak olyan ötleteket, amelyeket soha nem használnak. A Tesla szabadalommal rendelkezik egy lézeres szélvé
dőtisztító rendszerre. A Toyota szabadalmaztatott egy autóba szerelt illatrendszert, amely önvédelem céljából könnygázt is képes adagolni. A Ford a közelmúltban egy önvezető autó szabadalmaztatását kérte, amely visszagurul magától a kereskedéshbe, ha elmulasztják a részletfizetést.
Egy ötletnek nem kell feltétlenül jónak lennie ahhoz, hogy szabadalmaztatásra kerüljön. Csak újszerűnek kell lennie.
De az Apple egyre jobban ismeri az autókat
Az Apple ötlete azonban a manapság a luxusautókban megszokott head-up kijelzők természetes evolúciója. A cégnek pedig már korábban is sikerült autóba épített infotainment rendszereket fejlesztenie. CarPlay telefonkivetítő rendszere mára megtalálható az új autók többségében, és a jövő generációiban több autófunkció felett is átveheti az irányítást.