1044. Budapest, Garam u. 3.

Tel: +36 30 22 32 302 +36 30 96 86 518 +36 20 23 62 640

info@pilisautouveg.hu

Hétfő-csütörtök: 8:00-16:30 Péntek: 8:00-15:00

Hétfő-csütörtök 8:00-16:30 Péntek: 8:00-15:00
1044. Budapest, Garam u. 3.

Miért fontos a vezetéstámogató rendszerek újrakalibrálása?

Miért fontos a vezetéstámogató rendszerek újrakalibrálása?

Szélvédőcsere után nagyon fontos a rendszerek újrakalibrálása, mivel a vezetéstámogató rendszerek szenzorainak egy része a szélvédő mögött helyezkedik el. Ezek a rendszerek nagymértékben segítik a vezetőt és növelik a vezetésbiztonságot.
Ma már az új autók többségében található vezetést támogató kisegítő eszköz, melyeket az EU is egyre több járműben tesz kötelezővé.
Az ADAS rendszerek (Advance Drive Assitance Systems) videó- vagy radar elven működő szenzorokkal adatokat gyűjtenek és általában a lökhárítóba, hűtőmaszkba, illetve a szélvédő mögé helyezik.

 

Ezeknek az orr részen lévő szenzoroknak az elhelyezkedése abból a szempontból nem a legjobb, hogy már egy kisebb koccanásnál is könnyen károsodhatnak. Jóval védettebbek a szélvédő mögöttiek, itt inkább a szélvédő sérülése okozhat gondot, illetve a szélvédő cseréjénél ezek kalibrálása ad plusz munkát a szélvédő cserével foglalkozó műhelyeknek.
Műhelyünkben, a Pilis Autóüveg Kft.-nél 2022 első félévében, a szélvédő cserére, javításra befutott gépkocsik 40%-nál kellett ADAS kalibrációt elvégezni.
A cég tulajdonosa Szeness Zoltán szerint, ez az arány 2-3 éven belül akár a duplájára is nőhet. Az ilyenkor szükséges kamera újrakalibrálása összetett folyamat. Szakértelemre és speciális eszközökre van szükség a munka elvégzéséhez. Bizonyos autó típusokat amelyeket menet közben úgynevezett “dinamikusan” kell kalibrálni, és vannak olyan tipusok, amelyeket csak szakműhelyben
“statikus” módon lehetséges.
Szélvédő csere után az ADAS eszközök ugyan működnek, csak a megváltozott üvegvastagság, szélvédő állás, fénytörés stb. miatt rossz helyre pozicionálnak. Ez nem a műhely vagy a gyártó hibája, hiszen más a szélvédő anyagjellemzője, illetve beszerelésnél nem is kerülhet századmilliméterreugyanoda az üveg. Így ha a kalibrálás elmaradna, a vezetéstámogató rendszerek még a gyári üvegek beépítését követően sem tudnának megbízhatóan működni.

Spread the love